POLECAM O NOCY HAKERÓW: [KLIK, ABY PRZECZYTAĆ CAŁE]

O forum cz.2: Noc hackerów?! + Wyniki komentatora miesiąca!

14 lipca 2015

Uwaga! Zmiany w regulaminie MSP - kontrole, zakazanie reklamowania się...?

Cześć Wam!
Przybywam do Was z bardzo ważnym postem na temat nowego regulaminu MovieStarPlanet.
Żeby go napisać nawet skorzystałam z porady kolegi, który idzie studiować prawo. ;) Więc widzicie, sprawa jest dosyć poważna. Pozwolę sobie powrzucać pewne fragmenty regulaminu i się do nich odnieść. 

Uwaga: post będzie długi, nawet bardzo długi. Uprasza się o przeczytanie ze zrozumieniem. 

Fragment #1 - Zastrzeżenia i Warunki (wstęp)



Pierwsze co mi się rzuciło w oczy - Ważny od 1 maja 2015?! Dlaczego nikt nie zwrócił na to uwagi? :( Ja wiem, nie powinnam mieć o to pretensji... jednak czuję lekkie zażenowanie, że praktycznie nikt nie przegląda co jakiś czas regulaminu. W końcu on nie jest wieczny, zmienia się. 
_________

[...]co w pierwszej kolejności oznacza bycie miłym i odnoszenie się z szacunkiem do pozostałych Użytkowników. - to powinno być na forum, wielkimi literami. Serio. Pamiętam, jak kiedyś zrobiłam wątek o tym, co sądzicie o gali Oscarów, zdobyciu Oscara przez film Ida. Od razu najwięksi trolle i spamerzy mi zaczęli niemiło przygadywać, że Nobel ważniejszy (to tak jak porównywać krowę do psa i zastanawiać się które jest lepszym zwierzęciem - bez sensu), że tylko spamuję (oh, a ich wątki gdzie dzielą się emożyciem oraz reklamy są niby okej?), albo - uwaga, najlepsze - że MSP nie jest od takich rzeczy. Gra gdzie robi się filmy nie jest od nagród filmowych? Takiej głupoty to jeszcze nie słyszałam.
To była taka osobista dygresja, wybaczcie, drodzy czytelnicy...

...Ale czy nie denerwuje Was gdy prosicie na forum o pomoc (nie mam tu na myśli spec. pozdrowień za nic, a np: grafa), a gimbusy myśląc że będą fajne piszą "nie, lol"? Sztuką nie jest bycie wrednym - to każdy potrafi. Sztuką za to jest to, aby umieć nieść pomoc i być miłym dla innych ludzi. 
_________

MovieStarPlanet zastrzega sobie prawo do modyfikacji Regulaminu w każdej chwili. O jakichkolwiek zmianach w Regulaminie Użytkownicy zostaną powiadomieni z 7-dniowym wyprzedzeniem poprzez informację umieszczoną na witrynie MovieStarPlanet.
Innymi słowy - mogą zmieniać go codziennie, kiedy tylko chcą i jak chcą. Do tego mają oczywiste prawo, ale nie o to mi chodzi. Ponieważ ja między kwietniem a końcem czerwca nie grałam, a nowy regulamin powstał w maju - czy ktokolwiek z Was widział informację o nowym regulaminie na stronie MSP? To bardzo ważne pytanie, bowiem jeśli nas nie powiadomili o tym to możemy się odwoływać od banów, podając niepoinformowanie jako jeden z powodów. 
_________

Fragment #2 - Warunki korzystania z MovieStarPlanet (regulamin punktowy)



Pozwoliłam sobie pominąć spory fragment i przejść od razu do tego. Wcześniej były ważne informacje m.in. o tym, że nasze filmy mogą być sprzedawane, a my nie dostaniemy za to pieniędzy - jednak to już jest od... bardzo dawna. 

Podpunkt 3. - czy Wy również widzicie tam hipokryzję? Nie możemy napisać nawet imienia (sic!), a MSP może chcieć abyśmy jednak podali różne info?

Podpunkt 5. [...] nie używaj swojego prawdziwego imienia [...] w Twojej nazwie użytkownika. Myślę, że to przesada. Po pierwsze: skąd oni mogą wiedzieć że to nasze prawdziwe imię zostało w nazwie użyte? Po drugie: przecież takich Alicji są w Polsce miliony, jak podamy tylko imię to nic nam się nie stanie.

Podpunkt 6. (ciekawy!) [...] Nie proponuj innym Użytkownikom przedmiotów, prezentów lub nagród w zamian za cokolwiek innego.  Innymi słowy - już nie można się reklamować. Tak, moi mili. Koniec z ogłaszaniem się wszędzie (a przynajmniej na forum, bo nasze ctr moderatorzy rzadko przeglądają). Myślę, że po prostu chodzi o to, że teraz już mało kto chce oglądać filmy bezinteresownie, a przecież gra nie miała być wyścigiem kto da lepsze nagrody, a kto zrobi ciekawszy film. 

Podpunkt 13. Nie reklamuj lub nie próbuj reklamować produktów lub usług o znaczeniu komercyjnym.  - Nie jestem pewna, czy blogi też pod to podchodzą. Powiedzmy, że nie. Btw, mam wrażenie jakby zostało to dopisane po moim ArtBooku (usuniętym przez moderację) z korepetycjami :') 
_________

Fragment #3 - Linki oraz Warunki Płatności 




MovieStarPlanet oraz Użytkownicy mogą udostępniać odnośniki do innych stron internetowych lub zasobów sieciowych mających związek z wiadomościami wewnątrz gry. - Uff, czyli mogę reklamować bloga! Byle tylko nie obiecywać prezentów za wchodzenie na niego. Swoją drogą, jeśli kiedykolwiek dostaniecie bana za podanie linku do bloga o MSP  to pamiętajcie - odwołujcie się. :) No chyba, że to na jeden-trzy dni, bo wtedy się nie opłaca. 

_________

StarCoins i pozostałe waluty wewnątrz gry, zakupione bądź zarobione w grze, mogą być jedynie wykorzystane do zakupu Dóbr Wirtualnych w witrynie MovieStarPlanet.  - chodzi o to, że nie dostaniemy za nie kasy w realnym życiu, nie możemy tego sprzedać (przynajmniej teoretycznie) i inne takie. Jasna sprawa, nie mam nic do tego.

Fragment #4 - Prawo do modyfikowania MSP oraz o płatnościach / zakupach.




W celu ochrony Użytkowników przeciwko oszustwom oraz w celu utrzymania wysokiego poziomu bezpieczeństwa podczas dokonywania płatności drogą internetową, MovieStarPlanet ma prawo przeprowadzać kontrole weryfikacyjne. Kontrola weryfikacyjna możne obejmować dane wysłane podczas dokonywania płatności, w tym adres zamieszkania i informacje dotyczące płatności. 

Ten fragment mnie nieco przeraża. :( W jaki sposób będą te kontrole weryfikacyjne przeprowadzane? Co ma adres zamieszkania do bezpieczeństwa? :s Mam ochotę zapytać się o to moderatorów, ale nie chcę być na ich celowniku (chociaż już chyba jestem, skoro dostałam bana za... nic).

Fragment #5 - Ciekawe informacje na końcu ;)



Myślę, że po części akapit pierwszy oraz w całości drugi dotyczą tego, że przez zachowanie niektórych osób ktoś mógł ucierpieć, zrobić sobie krzywdę, pociąć czy inne przykre sprawy.
Sądzę, że z tej gry zrobiła się dzicz i nie zdziwię się, naprawdę się nie zdziwię jak kiedyś przez pewne wredne bachory ktoś wrażliwszy się zabije. Ciężko mi to pisać, ale sami sobie gotujemy ten los.

Racja, moderatorzy z polskiego serwera nie są za... hmm, fajni? W każdym razie, są wersje językowe gdzie mają naprawdę znacznie lepszy kontakt z użytkownikami.
Jednakże nie zauważyliście, że tylko ludzie z naszego serwera robią jakieś Wojny o Irlandię, wyzywają każdego obcokrajowca tutaj, a na wątki o pomoc odpowiadają dość chamsko.

Szkoda tylko, że przez takie zachowania cierpią na zmianach regulaminu wszyscy, łącznie z tymi względnie normalnymi, a reszta dalej idzie w zaparte.


Mam nadzieję, ze ktoś dotrwał i przeczytał całość. Co sądzicie o zmianach w regulaminie?
Pozdrawiam Was, morts! 

11 komentarzy:

  1. Dobrze, że zrobiłaś o tym posta. Większość movie stars na pewno nie zauważyła, że został on zmieniony. Najważniejszy punkt - trzeba być miłym dla innych użytkowników. Tego u nas zwłaszcza na forum brakuje. Ostatnio widziałam bardzo fajny post. Dziewczyna wymyśliła grę, w której trzeba było obejrzeć osobie powyżej film w ramach pomocy. Komentarze były bardzo nie miłe, prawie żadna osoba nie obejrzała sobie nawzajem filmu. Cytuję jedne komentarz, który powtarzał się cały czas "Nie obejrzę twojego filmu, ale możesz obejrzeć mój i napisać, że jest fajny XDDD". Szczyt chamskości. No cóż, rozpisałam się, ale taka już jestem :)
    WookieCat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię! Trochę dziwne, że tak pisali, racja.

      Usuń
  2. Też jestem ciekawa czy była informacja dla użytkowników o zmianach, bo również wtedy nie grałam na MSP. Ogólnie ciekawy post i powiem z przykrością, że masz rację w tym co napisałaś. Użytkownicy na naszym MSP są w większości chamscy i strasznie egoistyczni. Na szczęście znajdują się tu jeszcze ludzie mający coś w tej swojej głowie. ;)
    ~Pati z msp-wedlug-pati.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ja też nie wiem czy była, szkoda :/

      Usuń
  3. Kontrole weryfikacyjne są niepokojące i myślę że powinni rozwinąć ten temat, bo nie do końca rozumiem na czym one miałyby polegać... Może niech jakiś Twój znajomy zapyta? Strasznie mnie to zaintrygowało... Faktycznie nie rozumiem po co im te dane, być może jest jakieś logiczne wyjaśnienie, nie wiem, nie znam się.

    Jeśli chodzi o obcokrajowców:
    -jeśli piszą po Angielsku- nie mam nic przeciwko, zapraszam serdecznie :)
    -jeśli piszą po Polsku- wielkie brawa, widać że się starają, szacunek :)
    -jeśli piszą we własnym języku innym niż angielski- cóż... Moim zdaniem zwyczajnie kultura i szacunek do danego państwa wymaga aby pisać w zrozumiałym dla niego języku (myślę że takimże można nazwać zarówno Polski jak i po części Angielski)... Według mnie pisanie w języku innym niż Polski i Angielski są brakiem szacunku, ponieważ jak już ktoś się wybiera na nasz serwer to powinien dostosować się do nas (oczywiście w miarę rozwagi). Takie jest moje zdanie i mam nadzieję że nikogo tym nie uraziłam :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uważam, że pisanie w innym języku niż obowiązujący na danym serwerze bądź angielski lub drugi najpopularniejszy język tam jest wyrazem braku szacunku, oczywiście nie mam tutaj na myśli jak ktoś próbuje pisać po angielsku ale nie zna jakiegoś słowa i zostawia je w jego własnym, nie zabiję za to :D

      Usuń
  4. Ale z tą chamskością zgadzam się w 100%. Zero bezinteresowności, no niczego. Ba, każdy wymaga żeby jemu wszystko robić... nie, nie prosi - wymaga! ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie no, o bezinteresowność akurat trudno również w realnym życiu xD Więc temu to się już nie dziwię...

      Usuń
  5. Masz rację, Polacy na MSP są chamscy, powinni się cieszyć, że mają nowego obcokrajowca na swoim portalu, a ci wyzywają ;__;

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć!
    Na prawdę, z przyjemnością czyta się Twoje posty! Są niebanalne i coś wnoszą. Dziękuję Ci za to.
    Gdy znajdę chwilę wolnego czasu, to wpadnę zobaczyć więcej i z całą pewnością będę polecać Twojego bloga ;-)
    Btw. Odnośnie forum: Czytając co po niektóre tematy, to czasami wstydzę się,że jestem Polką.

    Pozdrawiam cieplutko, Sonianet

    OdpowiedzUsuń
  7. piszę z małej, bo mi ,,caps lock'' nie działa.

    odnośnie reklamowania blogów oraz banów za reklamy blogów: jakieś 3-4 miesiące temu dostałam bana na tydzień za napisanie tylko i wyłącznie linku bloga. oczywiście przeczytałam cały regulamin, następnie napisałam do modów, ponieważ dostałam bana za niezłamanie prawa. w wiadomości do modów wkleiłam im częśc regulaminu mówiącą o linkach, która mnie uniewinniała i dostałam zaskakującą odpowiedź (skopiowane z mojej poczty):

    Zabronione jest rozsyłanie linków na MSP. Z uwagi na fakt, że na wielu blogach dzieci wzajemnie się przezywały i oczerniały a potem rozsyłały linki do tego bloga na MSP zdecydowaliśmy o wycofaniu możliwości reklamowania blogów.

    tak, to wyżej to odpowiedź od moderatorów. myślałam, że dostanę kurwicy, jeszcze mi odpisali po ponad 3 dniach.;') sprawiedliwości nie ma. mam jeszcze drugi genialny przykład, na to, że blokują za niezłamanie regulaminu, aczkolwiek nie chce mi się szukac go na poczcie. przynajmniej dzięki banom bez powodu wiem, że: modzi to kretyni oraz cytaty zniechęcające do samobójstw są zakazane, chociaż w regulaminie zakazu nie ma.;')

    prawie trzy miechy mnie nie było i tyle zmian... muszę się od nowa zapoznac z regulaminem, ponieważ wiele zmienili. dla nieświadomych: jeszcze w kwietniu według prawa msp prowadzenie blogów o msp było złamaniem prawa. wcześniej jakiekolwiek wykorzystywanie/publikowanie materiałów o msp poza msp było nielegalne, tak głosił kiedyś kodeks.

    wniosek jest jeden - nie ma sprawiedliwości, no i może jeszcze dorośli zawsze muszą miec rację, nawet wtedy kiedy jej nie mają.;') no to są dwa wnioski. pozdrawiam cieplutko (tak, wiem, że nie da się kogoś ciepło pozdrowic...).:3

    ~klaudia.

    OdpowiedzUsuń

Pamiętaj, aby przed napisaniem komentarza pomyśleć i zastanowić się czy na pewno to są odpowiednie słowa... :) Komentarze przed publikacją są moderowane.