POLECAM O NOCY HAKERÓW: [KLIK, ABY PRZECZYTAĆ CAŁE]

O forum cz.2: Noc hackerów?! + Wyniki komentatora miesiąca!

5 lipca 2015

PORADNIK: Jak nie dać się oszukać?

Witajcie kochani!
Na pewno część z Was wchodząc na forum widziała różne ogłoszenia o konkursach, sprzedaży kont za vipa, sprzedaż unikatów czy inne tym podobne.
O ile ja nigdy nie dałam się oszukać w ten sposób, to przecież ludzie są różni - niektórzy ufają innym szybciej, inni wcale. Dlatego też postanowiłam napisać o tym, co zrobić aby uniknąć oszustów na msp.

Kilka rad jak nie dać się oszukać na MovieStarPlanet


1. Wystrzegaj się absurdalnych ofert! 

 Nie licz na to, że ktoś kto obiecuje dać prezenty wszystkim, którzy obejrzą jeden jego film, to zrobi. Tutaj nie chodzi mi o to, że może nie mieć SC - po prostu to jest niewykonalne. Można dać maks. 10 prezentów dziennie. Ponieważ takie oferty są dosyć popularne, to wyświetleń filmu na pewno będzie co najmniej koło tysiąca. 1000 osób podzielić na 10 prezentów = 100 dni! Ktoś musiałby codziennie, przez ponad trzy miesiące nie dawać jakichkolwiek innych prezentów niż te za obejrzenie jednego filmu. Jednakże, wątpię aby ten ktoś nie postanowił zrobić kolejnej części dosyć szybko, z takimi samymi zasadami. 

2. Zanim się zgodzisz, poproś o nicki osób, które już wzięły w danej akcji udział i mogą potwierdzić, że to nie kłamstwo.  

Napisz do tych ludzi, pytając, czy na pewno dostały nagrodę. Ale uważaj: nie pytaj się osób z okienek najlepszy przyjaciel / , bo mogą być ustawieni. Myślę, że każdy mspowicz, który robi różne konkursy powinien mieć taką listę i ją normalnie udostępniać. Założenie bloga po to, aby ją pokazać innym to góra pół godziny, a na pewno podnosi naszą wiarygodność. Niemniej jednak, to że ktoś takiej listy nie ma, nie oznacza, że od razu oszukuje. Może po prostu nie mieć potrzeby robienia takich rzeczy. (Szkoda, bo potem łatwo o pomówienia)
Moje listy z nagrodzonymi możecie znaleźć tu (klik) oraz tutaj i jeszcze o tu


3. Unikaj wymian poprzez danie sobie nawzajem prezentów. 

 Nie po to istnieje opcja wymiany, aby była zapomniana. Chroni ona przed oszustami, którzy najpierw czekają, aż dasz prezent a potem Cię blokują a rzecz wysyłają na inne konto i się usuwają.


4. Nie wierz w "vipy za darmo" od nievipów.  

I nie, nie dyskryminuję tutaj osoby bez plakietki vip. Pomyślcie - czy gdyby ktoś miał możliwość robienia tego ile chce i w dodatku nic nie płacąc, to zrobiłby to najpierw sobie czy obcym ludziom? 

5. Korzystaj z Google.  

To nie boli, a może Ci uratować tyłek. Wpisanie czyjegoś nicku + dodanie końcówki MovieStarPlanet (np: nickbylejakiii moviestarplanet) często daje wiele informacji o danym człowieku. Warto też spytać się na forum, ale należy uważać na trolli, którzy będą próbować wcisnąć kit. 

18 komentarzy:

  1. Szkoda, że nie napisałaś tego posta kilka miesięcy temu.
    oh walete

    OdpowiedzUsuń
  2. Wzielam rady do serce, na pewno nikt mnie nie oszuka XD

    OdpowiedzUsuń
  3. Bez Ciebie i tych Twoich poradników nie wiem co bym zrobiła C':

    Wiktoria53680

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny poradnik, a mam pytanie: co jeśli z mojego konta wysłany jest graf, którego nie wysłałam? Czy to oznacza, że ktoś mi się włamał na konto, chociaż miałam trudne hasło i żadne rzeczy nie zostały z niego wysłane na inne konta/przetworzone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe że prze przypadek komuś dałaś, tak się czasem zdarza. A jeśli masz przypuszczenia co do możliwości włamu to jak najszybciej zmień hasło i email oraz hasło do maila na którym masz konto. :>

      Usuń
  5. Bardzo przydatny poradnik^^
    ~Nadiakas

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytajac ten post myslalam tylko o jednej osobie, jest ona wyzej wymieniona i chyba wiesz kogo chodzi.
    Kolejny swietny poradnik.

    OdpowiedzUsuń
  7. Post przydatny dla nowych osób. Dla weteranów też się przyda. Fajnie, że ktoś robi takie rzeczy.
    ~vickie1901
    i mój drugi podpis:
    - Latające Masło

    OdpowiedzUsuń
  8. Post jest ok, ale ja napiszę skrót.
    BYĆ MĄDRYM I MYŚLEĆ! Proste? Tak.

    ~1szymon102
    ~Aristocrate
    #OREFUAR

    OdpowiedzUsuń
  9. Co do podpunktu 2.: myślę że jeśli ktoś jest oszustem to może przedstawić nam całą listę podstawionych osób, byle tylko skorzystać z oferty. Poza tym w przypadku oglądania jednego filmu myślę że rzeczą zbędną jest potwierdzanie wiarygodności, bo dużo nie stracimy. Co innego jeśli chodzi o większe wymiany - ja zwykle w takich przypadkach proponuję, żeby jeśli ktoś ma mi dać prezent za obejrzenie 20 filmów niech mi go da po obejrzeniu 10. Wiem, że nie daje to gwarancji osobie dającej prezent że jej nie oszukam, ani mi, że nie zostanę oszukana, ale w tym przypadku obawy rozkładają się po równo a nie jak w innych przypadkach jedynie na moją stronę, bo przecież jeśli ktoś nie da mi prezentu po obejrzeniu wszystkich to ucierpię na tym jedynie ja. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń

Pamiętaj, aby przed napisaniem komentarza pomyśleć i zastanowić się czy na pewno to są odpowiednie słowa... :) Komentarze przed publikacją są moderowane.