POLECAM O NOCY HAKERÓW: [KLIK, ABY PRZECZYTAĆ CAŁE]

O forum cz.2: Noc hackerów?! + Wyniki komentatora miesiąca!

13 marca 2015

O forum cz.2: Noc hackerów?! + Wyniki komentatora miesiąca!

Noc hackerów na MovieStarPlanet, czy hackerzy istnieją? Kiedy będzie noc? Co zrobić, aby nie mieć włama?
Venie321, mam nadzieję, że się nie obrazisz za bycie na tym obrazku... :)

Noc hackerów na MSP? Serio? 

Oj, przepraszam wszystkich czekających za zwlekanie z tematem.  Obiecywałam to już komuś przy początkach bloga, czyli jakiś miesiąc temu... D: Cóż. Lepiej późno niż wcale!

Nazwa Na forum cz.2 wzięła się z tego, że właśnie na forum tego jest pełno.  Prawie codziennie ktoś o tym pisze. Na pewno do dużej części z Was (jeśli nie do każdego!) dotarła kiedyś informacja o rzekomej nocy hackerów.  Wyjaśnimy sobie: takie coś nie istnieje. Owszem, są hackerzy. Na MSP - niekoniecznie. Wszelkie noce to wymysły dzieciaków, którym na informatyce powiedziano jak zrobić Hello world .exe w notatniku. Coś prostego poznały i już myślą, że zdobędą świat. Nie, nie, nie.

MovieStarPlanet ma liczne programy antywłamaniowe i wyszkolonych informatyków, którzy potrafią zauważyć, że ktoś im wszedł na serwer i kopiuje bądź zmienia bazę danych. 

Co to oznacza? Ano, że jeśli już prawdziwymi hakerami zostaniecie i się włamiecie "na serio" to ktoś to zauważy, powiadomi policję, a Wy pójdziecie do poprawczaka bądź zapłacicie spore odszkodowanie. A kto by chciał siedzieć za to, że zabrał sobie konto w grze dla dzieci...

"Ale... Zabrali moje konto, więc hackerzy istnieją!"

No jak miałeś proste hasło to się nie dziw. Jak klikałeś w nieznane linki i nie patrzyłeś co pobierasz to też nie bądź zadziwiony, człowieku. Istnieją programy zgadujące hasła metodą słownikową - działają one tylko wtedy, kiedy Twoje passy do konta to coś typu "malina1truskawka2". Właśnie dlatego w Internecie tak często powtarzane jest, aby używać ciągów losowych znaków. Czyli zamiast naszej malinki i truskawki byłoby 3n@ure5t i hdeuf393hw!ehr. I tego nikt nie zgadnie. Zrozumiano?

Inna sprawa to podrabiane strony, ale póki co "podróbki" msp nie widziałam, więc oszczędzę sobie wywodu na ten temat.

W gwoli wyjaśnienia

Niektórzy wszystkich nazywają hackerami. Ktoś ma dwadzieścia lewych kont? Hacker!!!oneone!!1! Inny człowiek ma mało sc a wysoki level - hacki!!!!!!! Eh. Byle sensację zrobić. Byle fejm mieć na forum. Szkoda, że kosztem reputacji innej - często niewinnej - osoby. Przykra sprawa.
To, że ktoś ma coś inaczej niż Ty nie oznacza, że w jakikolwiek sposób oszukał grę. To, że ktoś wbił level w trzy miesiące zamiast w cztery nie znaczy, że używa cheatów.

Pozwolę sobie wytłumaczyć, że:
a) osoba oszukująca grę (najczęściej programami cheatującymi) to cheater;
b) osoba, dla której włamywanie się do serwerów jest narzędziem do osiągania swoich celów (czyli na MSP np: wysokiego levela) jest crackerem;
c) człowiek z bardzo dużą wiedzą o programowaniu (i nie tylko!), który znajduje w programach błędy i luki to hacker; 
d) nie każdy hacker jest zły.

Oczywiście, to dosyć ogólnikowe wyjaśnienie. Jako, ze korzystanie z Google nie boli zapraszam Was do wyszukania tych pojęć i do dokładnego zapoznania się z tym, co one oznaczają. 

Ostatnio głośno jest o osobach, które wykorzystują pewien program do tworzenia unikatów i nie tylko. Myślę, że takie osoby zdecydowanie nie są hackerami. Prędzej cheaterami. A, i żeby było jasne: nie, ten program nie wchodzi w bazę danych serwera msp. 

To tyle na ten temat! Pamiętajcie - jeśli macie silne hasło i olej w głowie, to nie macie się czym martwić!

***

Komentator za luty-marzec - wyniki!

Na początek: Dziękuję za ponad sto dwadzieścia komentarzy! Jesteście cudowni ♥ Minął dopiero miesiąc od powstania bloga, a już świetne statystyki, aww. Miło mi, że prawie codziennie dostaję wiadomości z pochwałami za posty, wygląd... 
Bardzo się bałam, że nikomu się nie spodoba, nikt go nie doceni. W końcu nie mam tła w paski i okrągłego menu. Wolę minimalizm niż przepych. Piszę nieco inaczej niż "reszta". Posiadam twardy regulamin chatu. A jednak ktoś mnie dostrzegł. :)

Okej. Przejdę do tematu, czyli wyników.
Uwaga, uwaga, komentatorką miesiąca została...

juliah2003 podpisująca się jako Julka MSP! Gratuluję - dostajesz w nagrodę dwie rzeczy z szafy wybrane przeze mnie oraz obejrzę Ci dziesięć filmów. Nagrodę dostaniesz do końca tego tygodnia.

Dodam, że po miesiącu komentarze się zerują. Czyli teraz znowu zaczynamy od nowa. Dlaczego? A dlatego, aby nie wygrywała ciągle jedna osoba - chcę dać szansę wszystkim po równo. 

Przyszły komentator miesiąca dostanie prezent z listy życzeń do 500 SC!  Powodzenia!






16 komentarzy:

  1. Ciekawy Post ^^ Gratuluję wygranym ;* ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatne informacje i w końcu ktoś raczył zaznaczyć,że osoba która sb np.nielegalnie doładowuje sc to jest cheater a nie hacker! Wspaniały blog :) Pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję wygranej c:
    Bardzo przydatny post :')

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygrałam :o Zrobię imprezkę z tej okazji ^^ Nie no , kochana bardzo ci dziękuję <3 I życzę dalszej przyjemności w prowadzeniu tak wspaniałego bloga ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy post. Wreszcie ktoś wyjaśnił wszystkim co oznacza słowo hacker. Widziałam na forum mnóstwo tematów o rzekomych nocach. Ostatnio w kawiarni jakaś dziewczyna pisała, że trzeba się brzydko ubrać bo jest noc hackerów -,- Czego to ludzie nie wymyślą!
    tofikowa125

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję wygranej ;)
    hanablondi

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny blog i bardzo interesujący post. Może wystukasz coś o Tygodniu Unikatów? ^^
    Gratuluje wygranej, Julka c;
    ~ Muffinka xx3

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy post, przydatne wiadomości. Nawet ja się czegoś nauczyłem : )
    ~Anternot

    OdpowiedzUsuń
  9. Ohhh... ciekawe...
    Wiedziałem to, ale to jest bardzo przydatne dla głupich dzieci (też jestem dzieckiem, ale nie głupim).
    "O! HACKER WŁAMAŁ MI SIĘ NA KONTO! MIAŁEM TAM 7 LVL!!! POMOCY!!!"
    ^ Haha... często spotykam w artach i na forum takie coś *-*
    Haha... przecież to jasne, że to jej przyjaciółka :) Bo kto inny? Albo ktoś komu podała hasło.

    ~1szymon102

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja nigdy nie słyszałam o nocy hackerów xd. Ale to może dlatego, że nie siedzę na Forumie.
    Fajnie, że zaznaczyłaś, kto jest hackerem, a kto cheaterem, itd. :).
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    pelargiaa.blogspot.com
    Pelargia

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie piszę tego długiego koma bo chcę wygrać nagrodę, a piszę go aby Ci jak najmocniej pogratulować i przeprosić Cię.
    Zacznę od przeprosin. Przepraszam Cię za to , że nie napisałam komentarzy pod filmami, które obejrzałam chociaż sama kazałaś to zrobić. Teraz gratulacje. Chcę Ci jak najmocniej pogratulować wspaniałego bloga i życzę Ci aby otaczał Cię mili ludzie i abyś pisała takie posty jak zawsze, czyli świetne. Kiedy rozmawiałam z Tobą na MSP byłaś bardzo miłą, ciepłą osobą życzę Ci żebyś się nie zmieniała i była supter osobą . Na koniec chcę Ci powiedzieć, że z zaciekawieniem czekam na następne świetnego posta .

    Pozdrawiam
    Rocky717

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawy post. Fajnie, że go napisałaś.

    Wiktoria53680

    OdpowiedzUsuń
  13. Noc hakerow dla mnie do bujda. Tyle ich przezylam w zyciu, nawet pisałam z "niby prawdziwymi" hakerami i zyje ! :) ~ IB

    OdpowiedzUsuń
  14. Wreszcie ktos inteligentnie sie na ten temat wypowiedzial.

    OdpowiedzUsuń

Pamiętaj, aby przed napisaniem komentarza pomyśleć i zastanowić się czy na pewno to są odpowiednie słowa... :) Komentarze przed publikacją są moderowane.